RODO- STAŻYŚCI I PRAKTYKANCI
RODO- STAŻYŚCI I PRAKTYKANCI
Informacja dla osób odbywających praktyki, staże, szkolenia w Centrum Medyczne HCP Sanatorium Uzdrowiskowym w Dąbkach
o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dziennik Urzędowy UE, L 119/1 z 4 maja 2016 (dalej Rozporządzenie)
Centrum Medyczne HCP Sanatorium Uzdrowiskowe w Dąbkach (dalej: Sanatorium) podaje następujące informacje:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Medyczne HCP Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. 28 czerwca 1956 r. nr 194, 61-485 Poznań, REGON 639635360 NIP 783-15-16-773 zwane dalej Administratorem. Sanatorium jest jednostką organizacyjną Centrum Medycznego HCP Sp. z o.o. Administrator prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, odpowiada za ich wykorzystanie w sposób bezpieczny i zgodny z obowiązującymi przepisami.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
- odbycia praktyki, odbycia stażu zawodowego lub przygotowania zawodowego, odbycia specjalizacji przez stażystów, praktykantów, osób odbywających specjalizację, studentów, absolwentów uczelni;
- ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków – jeżeli umowy lub porozumienia zawarte między Sanatorium a Panią/Panem lub uczelnią, której Pani/Pan jest uczniem lub studentem tak przewidują.
na podstawie:
- a) art. 6 ust. 1 lit b) Rozporządzenia – tj. w celu zawarcia i realizacji umowy dotyczącej odbywania przez Panią/Pana stażu lub praktyki w Sanatorium;
- b) art. 6 ust. 1 lit c) Rozporządzenia – tj. gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego w związku z właściwymi przepisami prawa krajowego, w szczególności z ustawą z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, ustawą z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty, ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
c)art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia – tj. gdy przetwarzanie jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora – dla ustalenia, obrony lub dochodzenia ewentualnych roszczeń, a także w ramach monitoringu wizyjnego w celu zwiększenia bezpieczeństwa osób oraz ochrony mienia na terenie należącym do Sanatorium;
- d) art. 9 ust. 2 lit b) Rozporządzenia – tj. gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez Administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej – tylko w przypadku gdy wskutek współpracy Administrator będzie zobligowany do przetwarzania Pani/Pana danych szczególnych kategorii np. dotyczących zdrowia.
W razie gdy wykorzystanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych nie będzie wymagane na podstawie powyższych przesłanek, Administrator może prosić Panią/Pana o wyrażenie zgody na określone sposoby wykorzystania Pani/Pana danych osobowych (podstawa prawna: art. 6 ust.1 lit a) Rozporządzenia). W takim przypadku podanie danych przez Panią/Pana będzie dobrowolne. Udzieloną nam zgodę może Pani/Pan w każdej chwili wycofać.
- Pani/Pana dane osobowe będą lub mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, oraz podmiotom, z którymi Administrator zawarł umowę o powierzeniu danych osobowych (w szczególności podmiotom zapewniającym obsługę informatyczną).
- Administrator nie ma zamiaru przekazywać Pani/Pana danych do państwa trzeciego ani organizacjom międzynarodowym.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż to konieczne tj. przez okres obowiązywania umowy lub porozumienia, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń przysługujących Administratorowi oraz przez okres niezbędny do zrealizowania obowiązków Administratora wynikających z przepisów prawa; natomiast w przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych oparte jest na podstawie odrębnej zgody – do czasu jej wycofania.
- Przysługuje Pani/Panu, w odniesieniu do Pani/Pana danych, prawo do:
- dostępu do treści swoich danych osobowych,
- do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych,
- do ograniczenia przetwarzania danych,
- do usunięcia danych osobowych przetwarzanych bezpodstawnie,
- do przenoszenia danych,
- do sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- do wycofania zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Zakres każdego z praw oraz sytuacje, w których będzie można z nich skorzystać, wynikają z przepisów prawa. Tak więc to, z którego uprawnienia będą mogli Państwo skorzystać, zależeć będzie np. od podstawy prawnej przetwarzania Państwa danych przez Administratora.
- Dodatkowo posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w razie uznania, że przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, lecz w większości
przypadków niezbędne do zawarcia i realizacji umowy lub wynikające z przepisów prawa.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Może Pani/Pan kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych w Centrum Medycznym HCP Sp. z o.o. w sprawach związanych z ochroną i przetwarzaniem danych osobowych przy wykorzystaniu adresu e-mail: rodo@cmhcp.pl.
ADRES
ul. Wydmowa 8
76-156 Dąbki
REZERWUJ
tel:+48664952036
fax: 94 314 80 49
recepcja: sanatorium@cmhcp.pl
sekretariat: dabki@cmhcp.pl